مست الست

مست الست

گلچین شعر ناب ایران و جهان
مست الست

مست الست

گلچین شعر ناب ایران و جهان

خطرناک تر از جنگ

 


ماجراهای احساسی

خطرناک تر از جنگ هستند 
در نبرد
آدم یک بار بیش تر کشته نمی شود
ولى در عشق
چندین بار... 

#اریک_امانویل_اشمیت

اگر بگویی دوستت دارم

  

نه نثر ، نثر خواهد بود
و نه شعر ، شعر
اگر آهسته
در گوشم بگویی 
دوستت دارم 

#محمود_درویش

مترجم : #بابک_شاکر

تکه تکه

 

همیشه برآنم
تا دلی را نشکنم
اما وقتی به خود نگاه میکنم
تکه تکه ام

ایلهان برک 
مترجم : سیامک تقی زاده

با زمزمه تو

 

تو باد و شکوفه و میوه ای
ای همه ی فصولِ من 
ای آسمان و درخت
باغ من 
گل و زنبور و کندوی من 
با زمزمه ی تو
اکنون رخت به گستره ی خوابی خواهم کشید
که تنها رویای آن
تویی 

#احمد_شاملو

وفادار وفادار

خودم را در آغوش گرفته ام
نه چندان با لطافت
نه چندان با محبت
اما
وفادار
وفادار 

ساموئل بکت

بوی تنت

بوی تنت

مرا برمی‌گرداند

به دوران پیش از خودم

پیش از آن که باشم.

مگر پیش از تو

سیب هم وجود داشت؟

 

#عباس_معروفی

چشمهایت

بگذار لبهایت

برای بوسیدن باشد؛

چشمهایت

به اندازه ی کافی

حرف برای گفتن دارد! ,


#پرویز_محمدی

برهنه شو

برهنه شو!

قرن هاست

جهان معجزه ای به خود ندیده

برهنه شو!

من لالم

و تن تو

تمامِ زبان ها را می فهمد.

 

#نزار_قبانی


شکوهمندانه

چه شکوهمندانه
مرا از هم می پاشی

دوست دارم
مدام تو را به خاطر بیاورم!!

#ناظم_حکمت
ترجمه :  #الهه_فیاضی

بت

گران نباش
بتهای این بتکده مقدسند 
همشان را روزی مردی سرشته است  
که دست بر اندام من کشیده است  
دستانت را به گلهای سرخ ووحشی آغشته کن  
اندام مرا لمس کن  
ازمن بتی بساز 
که هیچ پیامبری آن را نشکند 
من عاشق بوسه هایت هستم  
مرا با بوسه ای بشکن 

#سهام_الشعشاع شاعر سوری 
ترجمه #بابک_شاکر

رنج عظیم

نگاهت 
چه رنج عظیمی ‌است
وقتی به یادم می‌آورد
که چه چیزهای فراوانی را
هنوز به تو نگفته‌ام 

#آنتوان_دوسنت_اگزوپرى

چشم انتظار

مرا پیکری است
تا چشم انتظار تو باشم
تا از دروازه های صبح
تا 
دروازه های شب در پی تو بشتابم
مرا پیکری است
بهر آنکه عمرم را با عشق تو سر کنم

#پل_الوار

سم عشق

یک فنجان قهوه
مهمانِ من باش
آغشته به سمِ عشق
درد ندارد
فقط
چشمانت را که باز کنی
کسی شبیه مرا
دوست خواهی داشت

#مریم_قهرمانلو

چقدر باید بگذرد؟

چقدر باید بگذرد
تا آدمی بوی تن کسی را 
که دوست داشته از یاد ببرد ؟
چقدر باید بگذرد
تا بتوان دیگر او را دوست نداشت ؟
======== 
عطرها
بیرحم ترین عناصر زمینند
بی آنکه بخواهی
می بَرندَت
تا قعر خاطراتی که
برای فراموشیشان
تا پای غرور جنگیدی

#آنا گاوالدا

راستش را بگو

راستش را بگو 
زمانی که دوستم داشتی 
سعی می کردی 
چه کسی را فراموش کنی؟ 

#قهرمان_تازه_اوغلو 
مترجم : #سینا_عباسی