مست الست

مست الست

گلچین شعر ناب ایران و جهان
مست الست

مست الست

گلچین شعر ناب ایران و جهان

ویرانی

بوی باروت ،

عطر زنی ست

که دل در گرو سرباز دشمن دارد

و با هر شلیک می‌میرد.

کمینگاه ،زنی ست

در انتظار.

ویرانی ،زنی ست

که دلش می تپد

و خاموش است.

سربازها را مرخص کنید

بگذارید زنان عاشقی کنند

دنیا بهتر خواهد شد.

.

#مهیار_مظلومى

صداى نفس کشیدنت

دستم رابگیر 

تا تورا یاد بگیرم 

بانوی زیبای من

من 

با صداى نفس کشیدنت هم 

عاشقی میکنم 

بودنت 

بهترین اتفاق دنیاست 

میدانستی؟

.

#عباس_معروفی

جشن المکاشفه ی چشم هات

دست های تو

شادخواری سه شاعر حکیم است

که جام تلخ

در کام شیرین می ریزند

تا داستان دلدادگی مرا ببافند.


اشک های من

گریه های سه زن زیباست

که از دلتنگی ات

در قلب من

نام تو را مزه مزه می کنند

بانوی من!

جشن المکاشفه ی

سه پادشاه بزرگ

چشم های توست.

به سلامتی خودت

بنوش.


#عباس_معروفی

هم آغوشی با بادها

هیچ ﺑﯿﺸﻪ ﺍﯼ ﺑﯽ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﻧﯿﺴﺖ

ﺍﺯ ﻫﻢ ﺁﻏﻮﺷﯽ ﺑﺎ ﺑﺎﺩﻫﺎ

ﻭ ﻫﯿﭻ ﺟﻨﮕﻠﯽ

ﻋﺎﺷﻖ ﻧﺸﺪﻩ

ﻣﮕﺮ ﺑﺎ ﺑﻮﺳﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺭﺍﻥ

ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻨﻢ ...

ﮐﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﻡ

ﺩﺭ ﻫﻮﺍﯼ ﺗﻮ

ﺑﯽ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﭙﯿﭽﺪ 

ﺩﺭ ﻧﻔﺲ ﻫﺎﯾﻢ...

.

#احمد_شاملو

تو عشق هستی

تو عشق هستی
چرا پنهانش می کنی ؟
از این ترانه ای که
در دهان تو می چرخد
پیداست
حتی
سودای زنی را داری
که تو را دوست نمی دارد
دیگر اینکه
در غربت
به انتظار نامه ای نشسته ای
نامه ای که هیچ وقت
نخواهد آمد..

#مظفر_تایپ_اوسلو

غیبت لب هات

این شعرها 

که بوی سکوت می دهند

از غیبت لب های توست

کلمات

مثل زنجره های خشکیده ی تابستانی

از معنا خالی شدند

و در انتظار مورچه هایند

توشه بار زمستانی شان را

در حفره ی تاریک خالی کنند-

اندوهی که سرازیر می شود

در سینه ی خاموش من...


#شمس_لنگرودی